Posty

Wyświetlanie postów z marzec, 2013

WESOLYCH SWIAT :)

Obraz
Mowi zajac do baranka - jaka piekna to pisanka. Wtem z jajeczka wyszla kurka, nastroszyla swoje piorka. Biega, glosno krzyczy, ze Wesolych Swiat Wam zyczy.

Z tesknoty za Szwajcaria .

Obraz
Dni staja sie coraz dluzsze i coraz czesciej sa one sloneczne :) lecz jednak ciagle jeszcze temperatura jest ujemna :( I wlasnie z tego wzgledu wspolnie z moim narzeczonym zatesknilismy za domem. 

Mieszkajac w Szwajcarii przynajmniej raz w tygodniu jezdzilismy do spa (wellness, thermalbad) jak zwal tak zwal :)

Najczesciej bywalismy w Bad Ragaz ( niestety moje zdjecia znajduja sie gdzies na ktoryms laptopie lub karcie)  dlatego zaczerpnelam internetu :)

I oto cudowe miejsce Thermalbad Bad Ragaz :)












Postanowilismy wczorajszy wieczor spedzic w "podobnej" sympatycznej atmosferze. Niestety po godzinnej podrozy nasze oczekiwania co do wspanialego odprezajacego odpoczynku w przyjemnej atmosferze spelzly na niczym. Otoz SPA w Grudziadzu niczym nie przypomina termalnego basenu do jakiego jestesmy przyzwyczajeni zreszta prosze bardzo oto zdjecia :






Niestety "wypoczywajacych" bylo rowniez wielu i ogolnie czulismy sie jak sledzie zamknieci  w piwnicy ze slona woda :( 

I zamiast sie zr…

Handmade jest SEXY !!!

Obraz
Uff przez ostatnie 2 tygodnie za oknami zawitala wiosna, choc wiem ze jeszcze wroci zimno oraz snieg niestety, to ciesze sie niesamowicie z cieplejszej pogody. Ach i to slonce oraz coraz dluzsze dni, cos niesamowitego. Czlowiek mysli juz o zmianie garderoby na wiosenna i oczywiscie szuka nowych idealow i pomyslow, oraz sledzi nowe nadchodzace trendy modowe oraz makijazowe (o tym w innym poscie) :)

Kiedy tylko temperatura sie podniosla tak od razu w mojej glowie zrodzily sie rozne pomysly. Zeby jednak zrealizowac choc jeden niezbedna byla "mala" pomoc. I tak w lutym wreszcie dotarla do mnie moja maszyna do szycia. 
Jest cudowna , oczywiscie juz moge spelniac sie jako szwaczka wlasnych projektow. Choc z drugiej strony oczyma wyobrazni widzialam stukanie i pukanie sasiadow oraz dziwne spojrzenia co to za chalasy. Otoz milo sie zdziwilam moja maszyna do szycia jest bardzo , bardzo cicha :)
Wreszcie moga zrealizowac sie moje projekty a pierwszy juz niebawem ;) na razie napisze tylko…

Cos slodkiego na powitanie Wiosny !!!

Obraz
Ten czas niesamowicie szybko mija juz jest marzec i piekna sloneczna pogoda od kilku dni, gdyby nie resztki sniegu lezace na chodnikach to mozna by powiedziec wiosna pelna geba.
Dzis przedstawie swietny przepis na chandre lub przesilenie wiosenne hihihi moja mala bombe kaloryczna , czyli najsmatczniejsze szwajcarskie cukiereczki ;)

Teraz cos na przekor dietom , poniewaz raz na jakis czas zwlaszcza gdy na dworze chlupa, nalezy sie nam pysza slodkosc.

Rahmtäfeli to wlasnorecznie robione cukierki , karamelki aczkolwiek nie do konca , my mamy krowki ciagnace badz kruche a Szwajcarzy przepyszne i kruche Rahmtäfeli.


Zapraszam do przygotowania:

na ok. 100 sztuk:

Papier do wylozenia blachy
500 ml slodkiej smietanki (30%)
1 cukier waniliowy (wanilinowy)
500 g cukru
40 g masla
szczypta soli ( sol wydobedzie slodycz :)

fot.KwB
Teraz wykonanie
Smietanke, cukier waniliowy oraz cukier gotujemy mieszajac tak dlugo az masa bedzie gesta i o kolorze karmelu, oraz zacznie odlepiac sie od garnka. ( Ja uzywam duzego ro…